Modell Ä

Modell Ä - Veteransektionen

Gammal eller ung spelar absolut ingen roll, det viktiga är att intresset för gamla båtar finns.

3-2-1 Kör!

Smedjebackens Båtklubb har en lång tradition av båttävlingar. Redan på 60-talet ”tävlade” man med båtar i bl.a. Gladtjärns viken.

Denna tradition hålls numera vid liv av ett antal entusiaster som varje år håller en uppvisning av tidsenliga båtar och motorer som var mycket populära på 60-talet som t.ex. ”Speedy”, ”Flugan” ”Ragette” m.fl. populära självbyggen.

Länk

Länk till Swedish Classic Boats

Båtbygge

Lennart Silfverin, båtentusiast och i skrivande stund ordförande för Modell Ä, är inte bara en talang vid rodret (ratten). Han bestämde sig för att bygga sin egen båt.

Bygget kan ni följa genom att trycka på knappen.

Motorer

Motorerna är företrädesvis Archimedes B22 från 50-talet som oftast sitter på aktern på dessa båtar.

Är du intresserad av att veta mera om arrangemanget eller kanske till och med bli en i gänget?

Kontakta då Lennart Silfverin, ordförande i Veteransektionen i Smedjebackens Båtklubb.

Tel 070-6572915,  Mail lennart.silfverin@telia.com