Medlemsinformation

Här kommer du kunna läsa om olika saker som är nyttigt eller intressant för dig som medlem att läsa. Det kan vara allt från Stadgar till hur man byter batterier i nyckeln.

Klicka på bilderna för att ladda ner och läsa

Stadgar/Ordningsregler

Stadgarna ligger till grund för klubbens verksamhet och ger dig som medlem bra koll på hur klubben ser ut. Ordningsreglerna styr hur föreningen arbetar, vart du får ställa din båt o.s.v.

Allt för att förenkla för såväl den inviduella medlemmen som för personalen som ser till att det är både snyggt, säkert och att det finns plats för alla.

Årsmötesprotokoll

En gång om året hålls ett årsmöte. Detta inträffar i februari/mars.

Här kan du som medlem vara delaktig och fatta framtida beslut.

Inloggning till tankstation

Nytt för 2021 K4 är att medlemmar kan logga in själva i tankstationen och läsa av om det finns bränsle i tanken. Detta är en mycket bra funktion om man till exempel åker från Söderbärke och skall tanka. Då vet man redan innan man åker om bränsle finns eller inte. Följ guiden för att göra en koll.

Viktigt är att vi ser att mängden kan diffa på ca 100 liter av olika anledningar. Så tänk på det, framförallt i slutet.

Föreningsprotokoll

Minst en gång om året hålls ett föreningsmöte. Detta inträffar som oftast ett tag innan årsmötet. Här kan du läsa om senaste mötet.

På ett föreningsmöte har du som medlem en viktigt roll, nämligen att vara med att påverka och skapa framtid i föreningen.

Utskick...

En gång under våren/hösten skickar vi ut ett utskick till alla medlemmar. Där kan du ta del av information som hänt/händer i klubben. Bredvid här kan du läsa de senaste utskicken, om du kanske missat dem tidigare.

Hjälp med upptagning

Behöver du hjälp med iläggning av båt eller transport inom hamnområdet i Smedjebacken? Med klubbens nya lastmaskin är detta möjligt. Några dagar om året har vi så kallade planerade dagar/helger för detta. Detta utlyses oftast och endast på någon av våra sociala kanaler. Men det går att få hjälp övriga dagar också, men då till en lite högre kostnad.

Pris: Gratis på en planerad dag/helg och 400 kr övriga tider.

Förare med tillstånd är idag Daniel Norman hamnkapten@smedjebackensbatklubb.se, Mikael Hedberg (070-633 34 29),

Dessa kontaktas dagtid och i så god tid det är möjligt, för att vi skall kunna hjälpa er på ett smidigt sätt.

Din trailer

För att få förvara din trailer, ställning eller liknande på anvisat område i Smedjebacken eller Söderbärkes hamn. Måste den ha en tydlig märkning med rostfri bricka, graverad med ett nummer.

Denna kvitteras ut av klubben efter erlagd avgift.

Beslutet finns under fliken Information och Ordningsföreskrifter (2 §17). Så vet du med dig, eller är osäker på om din trailer är märkt med klubbens bricka, kontakta ”Båtplats- och medlemsansvarig” under fliken Kontakt.

Egen märkning är inte godkänd.

Nycklar

När du blir medlem i båtklubben och fått din båtplats, behöver du en nyckel. Nycklarna är idag elektroniska och kodningsbara, så du får "rätt" behörighet. Du kommer ta dig ut på samtliga bryggor och in i gemensamma utrymmen på Svinön.

För att beställa en nyckel klickar du på fliken "kontakt" högst upp i menyn och letar reda på nyckelansvarig. Skicka ett mail och invänta svar med vidare instruktioner. Nyckeln kan ej köpas eller uppdateras om någon avgift till klubben inte är betald.

För att använda nyckeln stoppar du den i någon av våra uppdateringscentraler på hamnkontorsbyggnaderna. Vänta tills ett fast grönt sken lyser.

När du sedan använder den i ett lås, vänta tills nyckeln piper och lyser grönt innan du låser upp (0,5 sekunder), annars måste nyckeln tas ur och sättas i igen.

Förr eller senare tar batteriet slut i nyckeln. Följ då denna guide